A német autógyártó 2 literes dízelmotorjainak károsanyag-kibocsátása az előírásoknál jóval magasabb, de erről egészen mostanáig csak a cégen belül tudtak.
A VW ugyanis 2009 óta egy szoftvert épít autói fedélzeti számítógépébe, amely bekapcsol akkor, ha a kocsit műszaki ellenőrzésre viszik.
Azaz a műhelyben az autók a szabványoknak megfelelően működnek, ám amint legördülnek az emelőről, újra ontják magukból a nitrogén-oxidot.
Minderre úgy derült fény, hogy az amerikai környezetvédelmi ügynökség gondolt egyet, és menet közben is tesztelte a VW autóit. A VW dízelmotorjai a megengedettnél negyvenszer több káros anyagot okádnak a levegőbe – így érik el azt a teljesítményt, amelyet a gyártó amúgy "normál üzemmódban" szavatol.
A német cég a botrány múlt hét végi kirobbanását követően annyit rögtön elismert, hogy az amerikai piacra gyártott 5 millió autójába beépítette a szoftvert. Mára azonban az is kiderült, ennél kétszer több autót érint a csalás. Világszerte 11 millió autót berheltek meg így, Audikba, Seatokba, Skodákba és Volkswagenekbe is bekerült a szerkezet. (A VW teljes forgalmának negyedét ezek az autók adják.)
A motorok harmadát Magyarországon építették.
( 888.hu )
Frissítés : Mindenki csal?
A Volkswagen most koppant egyet, aztán lehet, hogy hamarosan másokat is elővesznek. Végül is csak mérni kell, bár elég sokat, és elég pontosan.
( totalcar.hu )
2015.09.22.
Kategória: Érdekes
A Volkswagen csúnyán átverte a világot 🙁