A tudomány válaszol : Nem a koffein az egyedüli magyarázat A kutatások során azt figyelték meg, hogy bár a koffeines kávé serkenti a leginkább a bélmozgást, de koffeinmentes verziója csak 23%-kal fejtett ki kisebb aktivitást a vastagbélben. A kávé – legyen az a koffeines vagy a mentes variánsa – azonban olyan savakat is tartalmaz, melyek növelik a gasztrin hormon szintjét. Ezek a hormonok pedig eléggé serkentően hatnak az önkéntelen izomösszehúzódásokra a gyomorban, ami aztán a beleket is mozgásba hozza. Tehát a savak hormonokra gyakorolt serkentő hatása valószínűleg a legfontosabb tényező a kávé-kaki összefüggésben, gondoljunk csak arra, hogy például a koffeines energiaitaloktól és üdítőktől nem vonulunk árnyékszékre.
Youtube komment : "Nem tudtam, hogy szaráshoz is van már útmutató. Minden nap tanulok valami újat"
Pjotr Szmirnov a cári Oroszországban élt, írni-olvasni is alig tudott, és a semmiből indulva építette fel legendás vodkamárkáját. Amúgy ma már az egyik legnagyobb szeszipar vállalat, a brit Diageo birtokol és gyárt. De melyek voltak azok a marketingeszközök, amelyekkel Szmirnov naggyá tette vodkáját? Hősünk egyrészt kitalálta a Vodka Lightot, amely csökkentett alkoholtartalma miatt kevésbé volt ártalmas az egészségre, így az élettel még jóban lévők is vidáman nyakalhatták. Másrészt összesen 300 különböző recept alapján készült vodkát dobott a piacra, így mindenki megtalálhatta a maga kedvére való ízt. Szmirnov vodkája árát relatív alacsonyan tartotta és ügyes lobbizással még az üzletek hét órás nyitásának jogát is sikerült kivívnia, így a derék oroszok már munka előtt beszerezhették napi adagjukat. A vodkakirály nagy ötlete volt az is, hogy a "legfinomabb szesz a legtisztább vízből és a legfrissebb gyümölcsökből" jelmondattal vezette be termékét - így különböztetvén meg magát a versenytársaktól. "Az első nagy marketinges” arra is rájött, hogy a külcsínen sok minden múlik, ezért komoly pénzeket fektetett a dizájnba. Leglátványosabb dobása azonban egy olyan akciósorozat volt, amelyet ma "gerillamarketingnek" hívnak. Emberünk egy szép napon kiment a kirovi piacra, felbérelt 15 napszámost, és kiadta nekik, járják végig a kocsmákat, és fennhangon bizonygassák, hogy ők bizony csak Szmirnov-vodkát hajlandóak inni. Spontán verbuvált csapatait a kezdeti sikerek után már vonattal utaztatta, így lassanként minden lebuj a "Milyen hely az, ahol még Szmirnov-vodkát sem lehet kapni!” dörgedelemtől volt hangos. mfor.hu



