Önjelölt tesztvezető esete Totálkárosra tört egy több tíz millió forintos luxusautót egy hallgató, aki gyárlátogatáson engedély nélkül vitte próbakörre. Egyetemi diákok érkeztek gyárlátogatásra az egyik kecskeméti üzembe november 15-én. A látogatások rendszerint kötött programmal és szigorú protokoll mellett zajlanak, amiről a hallgatókat is tájékoztatták. Ennek ellenére az egyik diák elszakadt társaitól és egymaga kezdte meg az üzem felfedezését. Addig-addig sétált, mígnem az utómunkára váró autók parkolójában kötött ki. Az egyetemistának megtetszett egy Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 45S AMG típusú autó, majd beült, hogy közelebbről is megnézze. Az anyósülésen megtalálta az indítókulcsot és úgy döntött, megy egy kört a drága autóval. Ám kevésnek bizonyult az üzem belső területe, ezért felhajtott a tesztpályára, annak ellenére, hogy azt sorompóval lezárták. A férfi később elmondta a motivációját: kíváncsi volt mit tud a kocsi. A tesztvezetés balul sült el: az egyik kanyarban lesodródott és árokba borult. Az autó totálkárosra tört, így 40-50 millió forint kár keletkezett. A rendőrök előállították a 28 éves férfit jármű önkényes elvétele miatt és gyanúsítottként hallgatták ki. Forrás : police.hu
De mióta az autó tetejére ragasztott egy kévés poharat, mindenki integet neki!
- Mennyit ér pontosan a 2024-es olimpiai aranyérem? És tényleg tömör aranyból készült? A válasz egyértelműen nem. A párizsi olimpián az aranyérem 523 gramm ezüstből készül, amit 6 gramm (az érem súlyának 1,3 százalékát kitevő) arannyal vonnak be. Az ezüstérmek 525 grammot nyomnak és azok valóban tiszta ezüstből készültek. A bronzérem kevesebbet nyom, csak 455 gramm, anyaga pedig réz, ón és cink ötvözete. - Az olimpiai aranyérem története Az 1912-es stockholmi játékokig az aranyérmek szinte száz százalékban aranyból készültek. Csakhogy kitört az első világháború, ami nagyon szigorú takarékosságra kényszerítette az országokat, sőt az egész világot. Ezért az 1920-as antwerpeni olimpián már csökkentett aranytartalmú érmeket adtak át, a sárga nemesfém aránya pedig azóta is folyamatosan csökkent.
A karbon-kerámia fék előnye még, hogy kevésbé érzékeny a nedvességre, télen a sóra, s nem korrodálódik.