Sziasztok! Küldök az oldalra egy képet. Saját szerzemény. Tudom, hogy most a csapból is ez folyik, de talán használhatónak találjátok! További szép napot! Üdv.: "Egy rendszeres oldallátogató!"
Párom lőtt egy jó képet a helyi kisboltban. ( ha nincs boltos csengess) Hát igen, ha nincs boltos, akkor minden akciós...
Sziasztok! Vízóra leolvasás kicsit másképp. A képen egy egész utca mérőóra blokkja látható. Mitiszó Decivisz-nek nem kell vesződni az aknákkal. Üdv. Anton
Ha nem írunk a képhez címet, akkor kitaláltad volna, hogy ki van a képen? Szerintem nem 🙂
A "G" a gravitáció szóból származik; ez a Föld tömegvonzása, mely mindannyiunkra hat, értéke tengerszinten 9.81 m/s2 Utóbbi felel meg 1G-nek, ekkor testtömegünk pont annyi, mint amit otthon, közönséges személymérlegünkről leolvashatunk. A G-hatások alapvetően az érrendszerben lévő véreloszlást változtatják meg. Minél nagyobb G-hatás éri a pilótát, annál jelentősebb ez a változás, annál nagyobb terhelés szorongatja valahol a véredények falát. A látás elszürkülése 4G terhelés körül kezdődik. 4.7G körül a látótér a retina megfelelő vérellátásának súlyosbodó zavara miatt már elfeketedhet (blackout). Ekkor a pilóta még tudatánál van, de az agy elégtelen vérátáramlása okán már a mozgáskoordinációja is akadozhat. 5.4-5.5G terhelésnél eszméletvesztés következhet be, mely akár másodpercekig eltarthat, a feleszmélés utáni megfelelő tájékozódóképesség visszanyeréséhez szükséges időről már nem is beszélve. Forrás : orvosiLexikon.hu