A "G" a gravitáció szóból származik; ez a Föld tömegvonzása, mely mindannyiunkra hat, értéke tengerszinten 9.81 m/s2 Utóbbi felel meg 1G-nek, ekkor testtömegünk pont annyi, mint amit otthon, közönséges személymérlegünkről leolvashatunk. A G-hatások alapvetően az érrendszerben lévő véreloszlást változtatják meg. Minél nagyobb G-hatás éri a pilótát, annál jelentősebb ez a változás, annál nagyobb terhelés szorongatja valahol a véredények falát. A látás elszürkülése 4G terhelés körül kezdődik. 4.7G körül a látótér a retina megfelelő vérellátásának súlyosbodó zavara miatt már elfeketedhet (blackout). Ekkor a pilóta még tudatánál van, de az agy elégtelen vérátáramlása okán már a mozgáskoordinációja is akadozhat. 5.4-5.5G terhelésnél eszméletvesztés következhet be, mely akár másodpercekig eltarthat, a feleszmélés utáni megfelelő tájékozódóképesség visszanyeréséhez szükséges időről már nem is beszélve. Forrás : orvosiLexikon.hu
Sziasztok! Szerintem tuti a választék miatt járnak törökbe a magyarok... Én is azért voltam 🙂 Frissítés : Nyolc új üzlettel érkezik Magyarországra a Koton nevű török divatmárka. Az első Koton üzletek már ősszel megnyitnak, három lesz Budapesten, de Sopronba, Debrecenbe, Szegedre és Székesfehérvárra is érkeznek majd, összesen több mint 6 ezer négyzetméteren. A legnagyobb üzlet a fővárosi Köki Bevásárlóközpontban lesz, ezer négyzetméteren alakítják ki. A Koton világszerte 130-150 üzlet nyitását tervezi.
Sziasztok! Autóból fotóztam a bácsit, aki térdelve, csipesszel szedegette a gyepből a nem odavaló fűszálakat. 2 kört mentem, hogy jól látom-e. Üdv: Gábor
A PILLANAT, amikor érzed, hogy EZT NEM ÚSZOD MEG YouTube kommentek : "Azt kéne sokaknak megtanulni, hogy nem akkor előzünk, amikor nem látunk senkit szembe jönni, hanem akkor, amikor látjuk, hogy nem jön szembe senki az előzéshez szükséges távon belül." "Reggel láttam valami hasonlót, mint a VW sofőrje, aztán lehúztam a WC-t" "Nagyot mentett a szembe jövő. Szép volt!" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Frissítés : Sziasztok! Mostanában úgyis közszolgálati KRESZ-edzést tartotok 🙂 , ezért szeretnék megosztani pár gondolatot a csaknem frontális ütközést eredményező előzésnek körülményeivel kapcsolatban. Szigorú helyzet volt a videóban. Én nem olvastam el, de biztosan voltak olyan vélemények amiben azt fejtegették, hogy a felelőtlenül előző autós veszélybe sodort teljesen egy vétlen autóst (mostanában gyakori koncepció ennek emlegetése). Éppen ezért tartom fontosnak nyomatékkal kiemelni: A szemből érkező autó sofőrje nem volt teljesen vétlen! Legalábbis, amennyiben nem kapcsolta be az autón a tompított fényt (márpedig a video szerint ezt elmulasztotta, legalábbis nem lehet látni, hogy világítana). Mindezt úgy, hogy az autó a legszerencsétlenebb színű: sötétszürke (amit a legnehezebb észrevenni és amúgy nagyon gyakori Magyarországon). A videó így a konkrét szituáción túl rávilágít egy általános jelenségre: Nagyon-nagyon sokan úgy közlekednek az utakon, hogy a jármű nincs megfelelően kivilágítva!