Az év második felében jókora áremelkedésre számítanak a szakértők az üzemanyagpiacon. Kína 2023 második felére újra kinyithat a most berobbant Covid-járvány lecsengése után, ekkor pedig felszippanthatja a nyersanyag-kapacitásokat. Az ázsiai ország kőolajból napi 11-12 millió hordót szerezhet be, ez a kereslet pedig alaposan felhajthatja az árakat. Ekkor a magyar töltőállomásokon megjelenhet a 800 forint fölötti literenkénti árazás mind a benzin, mind a dízel esetén. Más árdrágító tényező is lesz: ilyen a finomított orosz olajtermékekre vonatkozó uniós embargó, amely februárban lép életbe. Forrás : index.hu
A második világháborút követően Magyarországon következett be a világtörténelem addigi legnagyobb áremelkedése. A havi infláció mértéke megközelítette a 41900 billió (4,19 x 1016) százalékot, az árak 15 óránként DUPLÁZÓDTAK. A krízishelyzet 13 hónapon át tartott, de az újjáéledő ipari termelés és a pénzügyi reform végül legyőzte a hiperinflációt. 1946. augusztus 1-jén az addigi fizetőeszközt, a pengőt felváltotta a forint. Ekkor 400 000 000 000 000 000 000 000 000 000 pengő (ezt 400 ezer kvadrilliónak kell mondani) ért egy forintot. Az 1945–46 során zajló magyarországi hiperinfláció a gazdasági összeomlás szomorú iskolapéldája lett.
Stumpf-Biró Balázs összeomlás kutató beszél arról, hogy mikorra várható a jelenlegi emberi civilizáció összeomlása. Egy olyan válságsorozat nyitányát éljük napjainkban, ami megváltoztatja majd a világunkat. Közrejátszik a éghajlatváltozás, a gazdasági válságok, a nyersanyag és élelmiszerhiány, ezeket pedig most felgyorsította a háború.
Jánostól kaptunk egy levelet, amiből most megtudjuk, hogy miért láthatunk néha nappal is világító lámpákat : Sziasztok ! Nagy nemzetközi cégnél dolgozom villanyszerelőként . Minden városban, szinte minden nap találtok üzemben levő világító fényforrásokat . Van éjszakai járőr is, de java részt a hálózati mérések, hiba feltárások, javítások azok nappal történnek.