A héten ritkán látott méretű felhőszakadás csapott le Dubajra, illetve a szomszédos emirátusokra és hozott pusztítást, illetve halálos áldozatokat is követelt. A hatalmas zivatarfelhő zóna nemcsak Katarban és Ománban, de a jóval távolabb lévő Jemenben is komoly károkat okozott. A hatóságok már egy nappal a katasztrófa előtt figyelmeztetést adtak ki Dubajban, és felszólították az embereket, hogy a heves szél, a villámlás és a várható nagy mennyiségű eső miatt kerüljék a tengerpartokat és a város alacsonyabban fekvő részeit. Ám amivel végül szembesültek, arra senki sem számított, hiszen néhány óra leforgása alatt egyévnyi csapadék zúdult a miniállamra. A katasztrófával szinte egy időben jelentek meg az interneten azok az összeesküvés-elméletek, amelyek arról szóltak, hogy mindez azért következett be, mert a vihar előtt a dubajiak „megpiszkálták a felhőket”, hogy esőt csináljanak. Csak lehet, hogy ezúttal kissé túltolták a dolgot. index.hu
Lássuk a kommenteket Youtube-ról : - László : "Pont az a lényeg amiről te szemérmesen hallgatsz. Sajnos ez a technológia még annyi gyermekbetegséggel küzd, hogy nem győzzük felsorolni. Értem én, hogy ez a jövő de még nem állunk készen rá. Sem emberi sem technológiai oldalról. Nagyon sokat kell még ennek fejlődnie, hogy az autópark többsége elektromos legyen. A te hurrá optimizmusod sajnos igen gyenge lábakon áll. U.i: Egyébként villanyszerelő vagyok és elég sokat foglalkozom a témával mert érdekel... - H. András válasza Lászlónak : "Nagyon szépen fejlődik is, viszont a belsőégésű már alig fejlődik. Nekem nincs hurráoptimizmusom, milliószor elmondtam, hogy 50 év lesz a váltás..." --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mivel sok okoskodás/kérdés volt a Dakaros autóval kapcsolatban a komment szekcióban jutubon, ezért egy kis infó : Audi RS Q E-Tron : A lényeget tekintve egy hatótávnövelős elektromos autóról van szó, amelyben a Formula E versenyautókban is használt villanymotort vetik be. Tengelyenként egyet kap belőle az RS Q E-tron, így természetesen összkerékhajtású lesz, rendszerteljesítménye pedig 680 lóerő. A villanymotorok egyben generátorként is tudnak működni, így fékezéskor energiát termelnek vissza az akkucsomagba: az 50 kilowattórás aksipakk önmagában 370 kilogrammot nyom. Beépítenek egy harmadik villanymotor-generátort is, amely kifejezetten a töltésért felel. Ha pedig már hatótávnövelés: ezt a célt az RS5 DTM-versenyautóból származó kétliteres turbómotor szolgálja, amely 295 literes tankból szívja az üzemanyagot. forrás : totalcar.hu
Lássuk a Youtube kommenteket : 1. "Megvilágosodtam. Agyhalál után is van élet. Ez nagyon gáz…" 2. "Az ilyet jól megpofozni, kezébe adni a vasvillát és irány ganajozni 🙂 Akkor lenne miért sírni..." 3. "A hülyék paradicsoma című film ugrott be a fiatalok láttán. Mert oda tart a világ"
Tesla Cybertruck v Lamborghini Urus Egy kis info a témában : Nem lehet Európában forgalomba helyezni a Tesla Cybertruckot, mivel nem felel meg az előírásoknak, és ez átalakításokkal sem orvosolható. A Totalcar szerint a legnagyobb gond a gyalogosvédelemmel adódik: a hatalmas villany-pickup élei nem kompatibilisek az európai szabályokkal. A Tesla vezető mérnöke, Lars Moravy arról beszélt, hogy a Cybertruck 1,4 milliméter vastag, rozsdamentes acél paneljeinek éleit nem lehet olyan mértékben lekerekíteni, amit az európai szabályok megkövetelnének. Emellett az autó saját tömege 3,1 tonna, ezzel elméletileg a B kategóriás jogosítvány elég lenne hozzá, de megpakolva biztosan túllógna a 3,5 tonnás megengedett össztömegen