Kérlek tegyétek fel, hogy háta ráismer valaki a művére. Kicsit elszabta a mester a kéménybekötést, de aluszalaggal mindent ki tudott javítani.
A "G" a gravitáció szóból származik; ez a Föld tömegvonzása, mely mindannyiunkra hat, értéke tengerszinten 9.81 m/s2 Utóbbi felel meg 1G-nek, ekkor testtömegünk pont annyi, mint amit otthon, közönséges személymérlegünkről leolvashatunk. A G-hatások alapvetően az érrendszerben lévő véreloszlást változtatják meg. Minél nagyobb G-hatás éri a pilótát, annál jelentősebb ez a változás, annál nagyobb terhelés szorongatja valahol a véredények falát. A látás elszürkülése 4G terhelés körül kezdődik. 4.7G körül a látótér a retina megfelelő vérellátásának súlyosbodó zavara miatt már elfeketedhet (blackout). Ekkor a pilóta még tudatánál van, de az agy elégtelen vérátáramlása okán már a mozgáskoordinációja is akadozhat. 5.4-5.5G terhelésnél eszméletvesztés következhet be, mely akár másodpercekig eltarthat, a feleszmélés utáni megfelelő tájékozódóképesség visszanyeréséhez szükséges időről már nem is beszélve. Forrás : orvosiLexikon.hu
Tisztelt Szerkesztőség! Sokszor láttam már oldalukon a parasztparkolókról bejegyzést és engem is irritál, ha valaki igazán tahó módon parkol. Valamit viszont tisztázzunk amit kirívóan sokan nem tudnak ebben az országban. A parkolóhelyeken a vonalak, csak IRÁNYADÓAK és nem kötelező jellegűek! Ez azt jelenti, hogy akár keresztben is állhat rajta egy autó ezzel semmiféle szabálytalanságot nem követ el, sem szabálysértést, sem pedig bűncselekményt. A rendőrség, vagy közterület felügyelet szabálysértés eljárást nem indít, mert nem is indíthat ilyen esetben. Kivételt képez a mozgáskorlátozottaknak fenntartott hely, vagy olyan pontok ami forgalom elől elzárt, pl. tűzoltóknak, mentőknek, valamint azon járdák ahol nem jelzi külön tábla a megállás lehetőségét. Személy szerint úgy gondolom az az igazán paraszt aki olyan parkolóhely méreteket kreál ahol gyakorlatilag 1 ajtónyitásnyi szélesség sem lehetséges avagy egy idősebb sofőr, vagy utas kiszállni is képtelen. Amikor majd normális méretű parkolóhelyek lesznek akkor valóban paraszt aki több helyet foglal el egyszerre, de jelen helyzetben ahol 1 autó sem fér be normálisan parasztnak mondható-e aki nem akarja, hogy végigkaristolják az autóját, vagy, csak szeretne normálisan ki és beszállni? Ne kezdjük el vitatni azt, hogy erkölcsös, vagy ildomos-e így parkolni, ha jogszabály nem tiltja! Továbbá igazi parasztság tök üres parkolókban bárkit lencsevégre kapni, hogy miként áll be miközben kutyát sem zavar, mert konkrétan nincs más autó a közelében sem. Én sem fényképezgetek este 9 után egy bevásárló központnál senkit amikor már, csak 3 autó van. Tévedés ne essék, nem védem azt aki paraszt módjára parkol, de ne parasztozzunk már le mindenkit indokolatlanul, úgy, hogy az igazi parasztok a parkolók tervezői! (Elég szomorú, hogy 2024-ben még mindig nem megy a tervezés) Végül pedig fentiektől függetlenül sosem parkoltam "paraszt módjára" és ezután sem fogok, csak nagyon unom már, hogy úgy ugatnak le bárkit, hogy gyakorlatilag semmilyen szabályt nem sért. Köszönöm a figyelmet! Péter
A nyolcvanas években 2 és fél évet töltött a francia idegenlégióban, ahol parancsra emberéleteket oltott ki, majd miután a légióból megszökött, 4 társával kirabolt egy bankot Brüsszelben. Két rablótársával harmadik társa, azaz barátja végzett az osztozkodás során felmerült vitában, barátját pedig néhány hónap múlva egy kocsmai konfliktus nyomán Antwerpenben rendőrök lőtték le. A brüsszeli bankrablás után Dobnikot ugyan elkapták, ült is pár évet, de nem sokkal később már a Magda Marinko-ügyben - lőfegyverrel, lőszerrel való visszaélés miatt - jogerősen végrehajtandó szabadságvesztésre ítélték. Sok időt azonban ezúttal sem kellett rács mögött töltenie, ugyanis szinte napra pontosan annyi szabadságvesztést kapott, mint amennyit előzetesben már kitöltött.