Rossz ötlet volt U.i.: Mondjuk sok benzin nem fogyott 🙂
Pjotr Szmirnov a cári Oroszországban élt, írni-olvasni is alig tudott, és a semmiből indulva építette fel legendás vodkamárkáját. Amúgy ma már az egyik legnagyobb szeszipar vállalat, a brit Diageo birtokol és gyárt. De melyek voltak azok a marketingeszközök, amelyekkel Szmirnov naggyá tette vodkáját? Hősünk egyrészt kitalálta a Vodka Lightot, amely csökkentett alkoholtartalma miatt kevésbé volt ártalmas az egészségre, így az élettel még jóban lévők is vidáman nyakalhatták. Másrészt összesen 300 különböző recept alapján készült vodkát dobott a piacra, így mindenki megtalálhatta a maga kedvére való ízt. Szmirnov vodkája árát relatív alacsonyan tartotta és ügyes lobbizással még az üzletek hét órás nyitásának jogát is sikerült kivívnia, így a derék oroszok már munka előtt beszerezhették napi adagjukat. A vodkakirály nagy ötlete volt az is, hogy a "legfinomabb szesz a legtisztább vízből és a legfrissebb gyümölcsökből" jelmondattal vezette be termékét - így különböztetvén meg magát a versenytársaktól. "Az első nagy marketinges” arra is rájött, hogy a külcsínen sok minden múlik, ezért komoly pénzeket fektetett a dizájnba. Leglátványosabb dobása azonban egy olyan akciósorozat volt, amelyet ma "gerillamarketingnek" hívnak. Emberünk egy szép napon kiment a kirovi piacra, felbérelt 15 napszámost, és kiadta nekik, járják végig a kocsmákat, és fennhangon bizonygassák, hogy ők bizony csak Szmirnov-vodkát hajlandóak inni. Spontán verbuvált csapatait a kezdeti sikerek után már vonattal utaztatta, így lassanként minden lebuj a "Milyen hely az, ahol még Szmirnov-vodkát sem lehet kapni!” dörgedelemtől volt hangos. mfor.hu
Carolina Falkholt svéd képzőművész úgy gondolta, hogy mindenki boldog lesz. Tévedett... A művésznő valamiért úgy gondolta, hogy amikor legutóbb New Yorkban festett egy több emeletes rózsaszín faszt egy tűzfalra, abban a tervben két hiba lehetett: egyrészt az amerikaiak prűdek, másrészt pedig talán nem volt a legjobb választás a rózsaszín. Újra is próbálta a dolgot, ezúttal Stockholmban, ahol 2008 óta bocsátanak a művészek rendelkezésére egy tűzfalat, de tanult a hibáiból, így egy gigantikus kék faszt festett a falra. Amikor a környékbeli polgárok felébredtek, megitták a reggeli kávéjukat, elhúzták a függönyt és szembesültek a pöccsel, nem voltak boldogok, és telefonáltak a polgármesteri hivatalnak, hogy mégis hogy került ez oda. A dolog odáig jutott, hogy pár héttel a farok átadása után már át is festik, pedig a tervek szerint fél évig maradhatott volna.